Aldrig mer mexicansk biltvätt!

Sitter och skriver på min 2 sidiga uppsats om "The underground railroad" som forslade människor från usa till canada för många herrans år sedan. Min college-kurs om Niagarafallen var riktigt intressant men när de ger oss i läxa att skriva en 2 sidig uppsats när vi redan jobbar 45 timmar i veckan, ja då är det mindre kul. Har dock bara 2 söndagar kvar och sedan väntar resan!

Blev på något lustigt vänster lämnad själv efter kursen i söndags då alla skulle åt olika håll. Spenderade en stund, kringvandrandes i mina nyinahandlade flip flop på Manhattans gator i ca 35 gradig hetta och med en Vitamin Water i handen. Var kul en stund innan ensamheten slog emot mig trots att jag befann mig i en stad med 8,363,710 invånare. Hittade som tur var Hanna på tåget hem!

Åt middag med Essie på vår thairesturang. Vandrade Greenwich ave. upp och ner och njöt av den tropiska värmen slagit emot dessa delar av usa.

Måndagen; ledig. Vilket nästan ingen annan var och som vanligt utan bil. Gymmade med Essie, åkte till mallet med Johan och Marcus och åt lunch och handlade gameboys.

Jobbade tisdag. Gick riktigt bra. Barnen åt snällt upp sina ärtor efter att jag lurat dom med lite riven ost över. 10 poäng till mig! Avslutade dagen på dineret och Carvel med Sarah. Mums!

Skulle idag åka till biltvätten med Orson. Något som jag ens aldrig har gjort i Sverige så det var ju lite spännande och se hur detta skulle gå. Men Mexicanarna på Splash, som tvätten så passande hette, var sååå...ganska så...lite grann...hjälpsamma. Fick med mig Orson ut ur bilen precis innan de körde iväg med bilen. Jag sa vad jag ville ha för tvätt och att de skulle städa väldigt noggrant inuti eftersom 3 barn vistades i den. De förstod, tror jag.
Kom tillbaka för att precis se en av grabbarna icke så varsamt handskas med Ellies nygjorda konstverk, vilket ledde till att det gick sönder. Jag fick panik eftersom jag visste att Ellie skulle bli så ledsen så jag nästan skriker åt honom, "U gotta be careful!!!" så springer jag fram och tar grejerna ifrån honom. han ber lite försiktigt om ursäkt.

När bilen ÄNTLIGEN var klar och jag sak stoppa in Orson i bilen igen visar det sig att de tagit loss alla barnsätena. Jag skriker pratar högt till dem igen att de måste komma och fixa det för jag vet inte hur man gör och det var de som tog bort stolen. Första killen vet inte hur man gör så han kör tillbaka bilen till grabbarna som hjälpte mig först. När de sedan har fixat det och Orson sitter i bilen upptäcker jag att blinkersen står och blinkar åt båda håll samtidigt! Ropar på dem igen att jag inte vet hur man får det att sluta. Ursäktar mig med att jag inte kan så mycket om bilar. Sedan fick de även köra ut bilen från baksidan åt mig oxå. Och kommer Josefin Kull ihåg att ge dom tip, NO!!! Kommer hem för att höra från min värdmamma att tvätten borde gått på mellan 30-40 dollar. Och INTE 116 som jag så godtroget betalade! Men ren vart bilf´n iaf

Dagen fotsatte dock bättre. Förbrände kalorier på gymmet och han även utbyta ett antal ord med Sarah. Jobbar till halv 11.
  • Borde skriva uppsats
  • Borde sova
  • Vill se på The notebook

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0