Such a BAD dayyy!!

Börjar med att jag ska jobba 10 timmar i sträck trots strålande solsken o 30 grader ute. Förmiddagen går relativt bra trots att en ganska grinig och värmepåverkad unge och Au Pair ska försöka sammarbeta.

Kommer först till kön för att hämta upp tjejen trots att jag enbart är 3 min för tidig. Tar med Orson och Ellie till parken innan det är dags att åka hem och hämta upp min värdmamma. Är några minuter sen. Släpper av henne på andra sidan Greenwich, åker tillbaka åt andra hållet igen för att hämta upp Julian. Är ännu mera sen nu och till råga på allt hamnar jag i trafikkö. Det går så långt att de ringer från skolan och undrar var jag är. Hämtar upp Julian ca 25 min försent! Stressar vidare till andra sidan stan igen för att släppa av de två äldsta på musiken. Stressar vidare till banken trots att den stänger om 5 min och jag är ca en kvart därifrån. Hinner INTE!

Tar med barnvagn, baby, väska, nycklar, nappflaska och allt annat man kan behöva ta med sig. Släpar in barnvagnen på Starbucks, MÅSTE ha en is Kaffe! Får den. Lyckas ta mig ut genom dörren med kaffe, barnvagn och baby. Går mot nästa park men hinner knappt dit innan jag upptäcker att vi måste åka igen. Ingen glad baby pga av det. Stressar vidare men Usas rödljus är ju ett helvete när man har bråttom. Man får vänta i EVIGHETER!

Hämtar ungarna och får med dom till bilen men då bryter KAOS ut. J lyssnade inte, så då blev jag arg. Då blev E arg på mig och slängde ut J;s kex genom dörren. J blev arg på E och slog henne. Jag blev arg på J och han blev arg på mig. E blev arg på J och började reta honom samtidigt som hon skriker och grater. De tar varandras grejer och tillslut kastar J sin vattenflaska i ögat på E. Alla skriker och gråter. Det är varmt som satan i bilen och alla är trötta. Då spiller J ut jorden fråm sin planta i bilen så att hela bilen är full av jord.

Lyckas ta mig hem, dumpar barnen framför tv:n för att de ska lugna ner sig. Men det funkar bara i ca 1 min innan helvetet bryter ut igen. Lyckas lugna ner dom och få dom att be om ursäkt till varandra så att jag kan gå ut och städa i bilen. Ser ut som att tredje världskriget har brutit ut innen i den men fick det ganska rent. Har tillråga på allt en massa tvätt att ta hand om oxå. Hinner börja laga mat innan jag blir avlöst av min värdmamma.

Kan nu pusta ut aningens, men måste skynda vidare till mataffären för att möta upp Sarah och Brad för att handla lite mat till kvällen. Har en riktigt trevlig middag hemma hos Sarah, med Juliana, Cindy och Brad. Tror att allt är över och att dagen kommer få ett perfekt avslut på en av barerna i Stamford. Men icke, eftersom alla UTOM jag har skaffat sig Fejk ID så blev jag ju såklart nekad och fick sätta mig i bilen och åka hem alldeles själv.
För att trösta mig själv åkte jag till Stop n Shop och hyrde film och köpte glass. Men när jag kommer hem funkar ju varken filmen i DVD;n lr i min dator. Och klockan har hunnit bli halv ett och jag ska upp sex imorn bitti"!!!!!!!!!
KUL DAG DET HÄR!!!! :(



Kommentarer
Postat av: Hanna

kan glädja dig med att man inte kommer ihåg dagar som dessa när året är slut :P men jag vet hur det är, så sjukt frustrerande.

2010-05-22 @ 13:31:55
URL: http://hannaranden.blogspot.com.
Postat av: H

haha, fy bubblan vilken dag du hade igår jossan! det blir gött med lite skola imon ;) naat!

2010-05-23 @ 03:33:12
Postat av: Caroline

nä men gud sicken dag! fytusan :S



föresten - när ses vi igen Ms. Kull?

2010-05-24 @ 20:09:12
URL: http://rockmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0