men oj...

...vad dålig uppdatering det har varit från min sida :P
jaja, här kommer det iaf...

Lördagen började ju inte bättre än vad fredagen hade slutat. Julian knackar på min dörr 5.58!!! o inte kan han leka själv utan det är bara att gå upp. Jobbade fram till lunch och sen drog jag och Sarah på roadtrip. Åkte upp till New Caanan och kollade runt där. En mysig liten town. Åkte sedan ner till New York state och körde igenom Mamaroneck, Harrison och lite andra ställen. Kul att se lite mer området runtomkring.
Essie var hund/lägenhetsvakt så sov hos henne på kvällen. Så skönt att inte vakna av barnaskrik för omväxlings skull.

Söndagen, hade min sista klass inne i nyc. Hade en massa redovisningar och gick på museum o lite så. Riktigt intressant faktiskt men någon skol/pluggmotivation har man ju inte för fem öre!
Träffade upp Essie och Yasmin efteråt i SoHo. Vi gick till en mexicansk resturang, åt nachos och guacemole och drack sangria! Mums! SoHo är såå mysigt!! Billigare affärer, mysigare resturanger och caféer och medelåldern sjunker endel därnere också.

Måndag, Tiisdag och Onsdag; JOBB!
Diner me Sarah, Johan och Marcus, Scrabble, Iskaffe från DD,gymmande, solande...
Värmebölja onsdag.!! närmare 35 grader!! Fast i huset i 10 timmar men som tur var kom först Sarah över och höll mig och Orsie sällskap och sen kom Hanna över med lunch från Cosi åt mig :) Tack tjejer! ni gjorde min dag. Au Pair möte på kvällen hemma hos min Lcc. Pool och BBQ möte. Riktigt mysigt!

Började inte förrän 1 idag. Planen VAR; sola. Planen BLEV; gymmet! pga dåligt väder, såklart bara för att man e ledig. Efteråt var det dags för Ellies graduation från Pre-School. Så gulligt! ett tjog med 4 åringar iförda dom typiska-amerikanska-avslutningshattarna med en tofs sjunga. Sen blev det picknick me ponnyridning och hoppborgar. trevligt ända fram tills himmlen öppnade sig på 2 sekunder och alla rusade därifrån, haha. Min bebis hann o rida på hästen iaf, såå gulligt :)

Kom precis hem från Johans lilla stuga. Han , jag och Rob försökte slå Sarah i scrabble, men det går bara inte!! vet inte vad hon gör men jag ledde HELA tiden men såklart går hon om på slutet!!! S.U.C.K!

8 dagar kvar till Niagara fallen & Canada
19 dagar kvar till mamma och Jocke kommer
26 dagar till Miami



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0