and I´m back

Anledingen tillnågra dagars frånvaro är att vi har drabbats av en storm som slog både gudrun och per i styrka. Mitt hus och ca 59 999 andra har inte längre någon el!! Träd har slitits upp och ligger nu slängda över vägar, hus, och tom upphängda i telefonledningarna! Mitt saknar el, värme, internet och telefonen är död!! Nej jag klagar inte, jag har det fin fint...Höll bara på att frysa ihjäl inatt :P så Familjen tog in på Hotell nu och jag sover hos Essie ist, som bara råkar vara sj hemma i världens största och mest moderna hus jag någonsin satt min fot i. Elen förväntas komma tillbaka på torsdag!! Alltid trevligt med lite äventyr i vardagen och jag behöver inte jobba som det var tänkt så det är skönt.

Imorgon är det Julians födelsedag. Var och köpte present till honom idag men grabben har ju redan fått ALLT han önskat sig så vi får se vad han tycker om mitt "space police lego".Julian hade sitt kalas i lördags, precis innan stormen började. Kalaset var kul...för barnen! Jag kände mig lite utanför bland alla föräldrar och 6-åringar. Hängde med farmor och mormor mest.

Familjen "råkade" lämna mig i sticket efter kalaset eftersom jag var på dineret. Eftersom vi inte kunde komma hem pga nedfallna träd, åkte de till Brooklyn. Jag och Sarah åkte runt i säkert en timme för att hitta hem till någon. Fick tillslut tag på Hanna så sov där. Fick klättra äver träden på morgonen för att komma hem. Men upptäckte till min besvikelse att huset var utan el, värme och med en död telefon. Familjen kom efter några timmar och vi försökte värma upp köket mha att tända gasspisen. Sov en natt i det iskalla huset men familjen bestämde sig för att ta in på hotell och jag åkte hem till Essie, som bara råka vara själv hemma i världens största och mest moderna hus jag någonsin satt min fot i!

Hyrde Precious, bra men sorglig film. Dock förtjänade verkligen Mo´nique verkligen sin Oscar för best supportive actress i den. Åkte till gymmet på morgonen för att sedan komma tillbaka och upptäcka att deras generator gått sönder så de saknar nu oxå el. Så jag drog till hotellet med familjen istället. Så nu ska vi snart ut och äta för att fira Julians födelsedag!

Remeber me var riktigt, riktigt bra oxå. Så se den om ni inte har gjort. Nu ska jag leka med mina barn och titta på Harry Potter!

Kommentarer
Postat av: Schnurfen

shit, det måste va ett supermordent hus! kanske värt att nämna 2 gånger? ;)) kjoja bara, hoppas elen kommer snart...puss pårej!

2010-03-17 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0