First Night Out!

Första utgången i New York City!!! Riktigt kul och bra mycket bättre än i Sverige, haha.
Pros:
Gratis inträde,
Gratis alkohol,
Bättre musik,
Kortare låtar så att man inte tröttnar,
Bättre luftkonditionering
Cons:
Garderob kosta 60 spänn (ist för 20 hemma)
Väldigt dåligt utbud av snygga killar :P Tjejer! ta vara på de svenska killarna, de slår amerikanska med hästlängder  ;P

Tredje halv-sju-morgonen i rad. Gjorde svenska pannkakor till barnen till frukost. Blev mycket uppskattat. Åkte sedan in till NY efter lunch o mötte upp Carro och Natalie. Åt och shoppade. Mötte sedan upp Linn senare på kvällen och tog sedan en taxi mot
La Pomme. Sedan kom Lisette och Rebecka och joinade oss. Väntade på promotern som skulle fixa in oss, vars specialité är svenska au pairer. De tittade inte ens efter leg utan kravet i usa e bara att du ser sjukt bra ut och har högklackat. Hade riktigt kul inne på klubben. Trodde först vi hade hamnat på någon slags strippklubb eftersom en hel del lättklädda tjejer och killar stod och dansade vid alla stänger. riktigt mycket folk till en början och bra musik. Dock tog mina 10 cm pumps livet av mig vilket idag har resulterat i en tå utan känsel. Måste ha klämt en nerv eller nått. Känns som den är av men sådan otur ska jag väl inte ha :P...

Var kvar och dansade till halv 4 innan jag o Linn skulle möta upp promotern Steve och hans vän nånting carlo på mc donalds på 23:rd street. Började gå men helt plötsligt dyker två jamaicaner upp i en gigantisk vit bil och vi frågar om de kan tala om för oss var mc donalds ligger. De erbjuder oss skjuts och vi hoppar in (jag vet mamma, inte bra...men allt slutar lyckligt ;) Visar sig att den här Roney är någon reggie artist med artistnamnet
master lover, haha..han visade oss sin musik och videos medan vi irrade runt o försökte hitta mc d på 23. Vilket vi insåg efter en halvtimme att det inte gjorde. Fick tag på steve som tydligen sagt fel, han satt inte på nått jäkla mc d utan ett vanligt diner. Tackade våra nya vänner för skjutsade och spenderade tiden sedan på dineret fram tills vårt tåg vid halv sex gick.

Somnade på tåget och vaknade typ en hållplats innan vi skulle av. Stod och väntade på taxi i kylan i en kvart. Visade sig sedan att han inte tog kort vilket gjorde att han, trots en sur min, bjöd oss på resan. Han tyckte att "vi behövde gå hem o vila", haha...Däckade i Linns sova på direkten...

Spenderat dagen med Sarah och Linn på mallet och favoritdineret här i Greenwich. En riktigt trevlig helg!

Jag och Lisette


Rebecca och halv-naken-dansande-man


Kommentarer
Postat av: Sara

hallå! vad avis jag blir, gratis alkohol rakt! du måste ta mig dit :D

2010-03-01 @ 02:53:06
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Jonas

Du verkar ha det bra Josefine! :)

2010-03-01 @ 07:42:42
URL: http://ettstyckejonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0