Snake on the train

Spenderade söndagen inne i City me Carro. Jättemysig dag. Skönt väder. Strosade omkring och tittade i affärer och på folk. Köpte med oss lunch och åt i Bryant Park. Var inne och kollade i den nya Forever 21 butiken på Times Square. 4 våningar!! Men hur mycket köpte jag, INGENTING. Cred till mig! Hittade istället två fina ringar för 1 dollar styck i en smyckesbutik på broadway. Riktigt bra kap.


Carro i Bryant Park


Sprang till tåget men eftersom ticket-maskinen bestämde sig för att behålla mitt bankkort missa jag ju tåget hem och fick vänta en timme! Lite snopet... Mötte iaf upp Deb när jag kom hem. Hon visade mig sin nya lägenhet och sen drog vi på middag med några av hennes kompisar hem till en av tjejerna. Väldigt trevlig middag iaf med supergod mat.

I alla fall, ang konstig upplevelse på tåg. När jag och Essie åkte in till city på morgonen så var det väldigt mycket folk på tåget. Vi hade iaf fått sittplatser och där satt jag med blicken fast på en man i mittgången. Armen hade han nedstucken i en blå nätpåse, och runt hans arm i påsen var något virat. Satt och stirrade på det i säkert 5 min innan det gick upp för mig vad han hade i påsen: en stor jäkla boaorm! Jag väser (!) åt Essie, kolla!! Hon vänder sig om freakar ut också.  Kvinnan brevid oss, närmast ormen undrar varför vi stirrar åt hennes håll och när hon inser att hon har sin arm en decimeter från en orm ja då vaknar hela vagnen till, haha...vi frågar ut killen om det faktiskt är lagligt att gå omkring med en orm sådär. Han skrattar, rycker på axlarna och säger att han har haft henne sen hon var liten och att han alltid tar med henne överallt., haha..Stackars kvinnan brevid oss var livrädd....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0