O så var denna helg över...

Vet inte vad min värdammam tänkte riktigt när hon bad mig börja jobba 6.30 lördagmorgonen för att enbart jobba 2 timmar!!?? Trodde hon att hon var snäll som lät mig jobba så lite eller ville hon uttnyttja mig för att själv kunna sova ut de 2 extra timmarna, hmm....sova ut är dock ett uttryck som inte används i detta hus då det är smått omöjligt med tanke på de 3 morgonpigga huliganerna som bor här!!! Iaf (översättning till pappa; I Alla Fall) gick och gjorde french toast till mig o barnen vilket blev lyckat. Blev sedan upphämtad av Marcus för att sedan ta tåget in till NYCITY! Träffade Carro. Spenderade dagen med att slösa pengar på skor, väskor o kläder. Vi trotsade varningarna om dåligt väder och begav oss sedan upp till central park där solen, hör o häpna, sken!

Tips till....ALLA! Försök aldrig bestämma träff med någon i central park. Ni lär inte hitta varandra i första taget. Tog nog trekvart innan jag och carro lyckades lokalisera på ett ungefär var marcus med tyskt, svenskt och österrikiskt bihang befann sig. Hittade varandra och begav oss till någon hamburgerresturang runt times square. Inte särskilt gott men grymt kul hade vi iaf! Efter det drog sig alla åt helt olika håll och själv åkte jag hem...





Försökte sova ut imorse men som sagt var, smått omöjligt. Blev upphämtad av Essie för att sedan åka och hämta upp någon ny tjej från brasilien som bodde i stamford. Sedan styrde vi bilen mot Darien och brunch på ett jättemysigt diner. Och eftersom jag och Essie är ett sååå bra team när det kommer till att hitta med bil, kom vi dit på nolltid. Kaffe och blåbärspannkakor, mums fillibabba!! Så där satt en svensk, en australiensisk och en brasilianska på ett diner i usa och disskuterade kulturer och språk, riktigt intressant och trevlig start på dagen!


Jag och Essie gjorde sedan avenyn upp och ner i solskenet. Gick och strosade i affärer som Michael Kors, Gucci och andra lika fancy affärer. Tyvärr är det ju inga kläder du kan köpa med en Au Pair-lön men drömma går ju. Skiljdes åt och jag åkte hem. skajpade och hälsade på tjocka släkten som var över på söndagsmiddag. åkte hem till Hanna och bakade chokladbollar och spelade Wii. Åkte sedan hem till Sarah, och sedan hem till Juliana och sedan till all u can eat sushi resturangen. Väldigt internationell även denna måltid, sverige, brasilien och canada.
Nu proppmätt, trött och glad. Lär dock inte vara lika glad imorgon bitti. &.30 Igeeeeen!!! Men lyckades charma mig till ett skiftbyte så jag kan gå ut på fredag, wihoo!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0