Back from Vermont

Gjorde en roadtrip upp till vackra Vermont med min tyska vän Sarah i helgen. Vermont består av berg, berg, lite mer berg och en massa kalkoner som springer omkring i skogen. Vi bodde i Sarahs värdmammas 80-åriga mormor högt, högt uppe i bergen där närmsta granne bodde ungefär 1 mil därifrån. Utsikten från verandan däremot var något annat!

Vi spenderade dagarna med bla. vandring i bergen. Vilket var roligt ända fram tills Sarah stuka foten. Vi hann även med en tur till Woodstock. En by som tydligen ska vara ganska känd för sin skidåkning bla men som just nu inte såg så mycket ut för världen. Dock ganska så mysig.


Har även ätit supergod mat lagad av "mormor", ätit 3 burkar glass på 2 dagar, spelat "finns i sjön" på 4 olika språk, sett 1 orm, 2 hästar och 3 kalkoner.

Väldigt intressant att se en ny delstat. Jämfört med Connecticut är Vermont mycket, bergigare, fattigare (människorna bodde i allt från riktiga ruckel till husvagnar) och mindre tätbefolkat.
Antal besökta delstater i usa: 4!

Gick upp kvart i 6 imorse för att sedan sätta sig i en bil och åka tillbaka i 4 ½ timma. Men det var det värt. Mötte upp barnen i Rye för lite spanskalektion. Tog Orson till Costco för att storhandla. Fick ytterliggare förfrågningar om jag var hans mamma men tyvärr kan jag inte ta cred för hans skönhet.
Dags att sova nu. Back to vardagen...


ps. Grattis i efterskott till min pappa!!! jag får fira dig senare...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Josefin, vi SAKNADE dig i lördags, det var en mysig familjedag med firande av pappsen. Kul att du får se lite andra delar av US, det såg väldigt vackert ut. Kramar från Anna & Adam

2010-04-13 @ 06:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0